הופעה מול מצלמה

לעיתים קרובות לקוחות מבקשים להיות הפרזנטורים של עצמם, זה מקובל ואפילו מבורך, יתרה מזאת זה חוסך כסף בכך שלא נזדקק לשירותיו של שחקן או שחקנית ואפילו יוצר אותנטיות ומייצר תחושת ביטחון ללקוח.

הבעיה מתחילה כאשר הלקוח עצמו מעולם לא עשה את זה לפני, הוא בטוח שהוא יכול ויש לו רצון עז להופיע בסרט אבל מסתבר שזו תהיה הפעם הראשונה שלו.

יש דרכים רבות לשפר את ההופעה מול מצלמה וכלי עזר רבים כגון טלפרומטור שממנו ניתן לקרוא טקסט בזמן שאנו מצולמים אך כל כלי העזרה לעולם לא יספיקו או יחליפו אימון להופעה מול מצלמה.

הרי המטרה בסופו של דבר היא להעביר מסר ללקוחות שלנו, לשכנע, לייצג את החברה בצורה הטובה ביותר ומה גרוע יותר ממנכ"ל מבולבל וחסר ביטחון שמדבר למצלמה? סמכו עליי זה ניכר לחלוטין שהפרזנטור לא מנוסה, פעמים רבות נכנעתי ללחצים לצלם את אחד העובדים או המנכ"ל שהתראיינו בפעם הראשונה, כאשר נדלקו הפנסים, הונח המיקרופון והמצלמה החלה להקליט הבנתי שזה לא יהיה קל, לכן בכדי למנוע עוגמת נפש, הכנתי מאמר שיעזור לכם להתכונן להופעה מול מצלמה.

תכנון

השלב החשוב ביותר הוא תכנון כולל ליום הצילום, מה המסרים שאנו רוצים להעביר, מה נלבש, איפה נעמוד, כיצד נרצה להראות בסרט, אלו הם נקודות קריטיות שאסור להתעלם מהם, בחנו את עצמכם מול המראה, נסו לדבר מולה והבינו האם אתם נראים כפי שאתם רוצים להראות, פעמים רבות אנו נוטים לשפוט את המראה שלנו בחומרה, אבל זו לא המטרה, המטרה היא לחזק את הביטחון העצמי ולהבין כיצד אנו נראים כאשר אנו מדברים אל מול מצלמה, האם אנו מזיזים יותר מידי את הידיים, האם אנו ממצמצים רבות, עומדים עם הראש בזווית מוזרה וכן הלאה, האימון מול המראה יעניק לנו את היכולת להתכונן בצורה הטובה ביותר לעמידה מול מצלמה.

מה הסיפור?

מה המסר שאנו רוצים להעביר, מה הטקסט? נכון, קיימים טלפרומטרים שניתן לקרוא מהם אבל קבלו את המלצתי והשתמשו בהם רק במקרים חריגים, ניתן לראות אנשים לא מיומנים קוראים מטלפרומטר, העיניים שלהם זזות וניתן להבחין שהם לא משירים מבט למצלמה, לכן נסו לזכור את הטקסט עד כמה שאפשר, גם אם אתם לא מצליחים מילה במילה, התאמנו מספיק בכדי להעביר את המסר, בסרטים מסוימים הפרזנטור מופיע רק בהתחלה ואחר כך ניתן רק לשמוע אותו ולראות דברים אחרים בסרטון, לכן במקרה כזה זכרו רק את המשפטים שבהם תצולמו ואחר כך ניתן יהיה לקרוא מהכתוב כאשר אתם מחוברים למיקרופון ולא מצולמים, זוהי דרך נהדרת לצלוח את הופעתכם בסרטון בצורה מעולה.

לא צריך לזוז כל כך הרבה

כאשר אנשים מסוימים מרגישים לא בנוח הם נוטים לזוז המון, להזיז את הראש, למצמץ,, להזיז את הידיים בצורה מוגזמת ועוד, תהיו מודעים למה שאתם עושים ובקשו מהצלם שישים גם הוא לב אליכם, תמיד ניתן להקליט שוב, בקשו לאחר הצילום לצפות בעצמכם ובדקו שאתם מרוצים ממה שאתם רואים, אל תשפטו את עצמכם מבחינת המראה, זה אתם! אבל בחנו את המסר שעובר את שפת הגוף את האינטונציה, המילים הנכונות והנראות הכללית, אם אתם מרוצים זה מה שחשוב.

להתלבש לכבוד האירוע

אל תקלו ראש בלבוש שלכם ביום הצילום, גם אם אתם רוצים לשדר שאתם אנשים פשוטים יש דרכים נכונות וקוד לבוש לעשות את זה, אם אתם לא יודעים אותו תעזרו בסטייליסט/ית, גם בסרט אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, כבדו את המעמד ואת העסק שלכם והתלבשו בהתאם, לבוש מתאים גם יכניס אתכם לאווירה המתאימה.

הקול זה לא הכל

בהופעה מול מצלמה יש חשיבות רבה לקול שלנו, נסו להיות נינוחים אך שדרו ביטחון, אינטונציה וסגנון הדיבור שלכם משפיע מאוד על הצופים ולכן התאמנו גם כאן מול המראה ושימו לב לטון הדיבור, לקצב, לאינטונציה ולסגנון שאותו תרצו להעביר לצופים.

תסכלו לנו לעיניים

כאשר אתם מסתכלים לתוך המצלמה הצופה רואה את זה כאילו אתם מסתכלים עליו באופן אישי, הקפידו להסתכל לתוך המצלמה, אל תפנו את המבט אם אין צורך ובחנו במראה את המבט שלכם וודאו שאתם משדרים את התחושה שאותה אתם רוצים לשדר, אל תשכחו לחייך כשצריך ולהיות רציניים גם כן מתי שצריך

תלמדו מהטובים ביותר

הסתכלו על פוליטיקאים שמתראיינים, על מרצים, על אלו שמתפרנסים מהחדרת מוטיבציה לאנשים, הם הצליחו בזכות ההופעה שלהם מול אנשים, נסו להבין מה הם עושים ונסו לפתח לכם את הדמות המתאימה לכם, כזו שתסחוף ותעביר את המסר בצורה אמינה ואחראית.

אין מה לפחד

בסופו של דבר אתם לא עומדים מול קהל על הבמה, אתם מתרגשים? זה בסדר וזה לחלוטין נורמלי, שתו כוס מים, תירגעו והצטלמו כאשר אתם נינוחים, אפשר לצלם שוב אם טעיתם ושום דבר לא יקרה, דאגו שיהיה מישהו מאחורי המצלמה שאתם יכולים לסמוך עליו ואנשים שיתמכו בכם ולא יהפכו את העניין לבדיחה בסופו של דבר הצופה לא יבין את ההומור והמסר לא יעבור כמו שצריך, קחו את העניין ברצינות ושחקו אותה, בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניין לדבר איתנו כעת?
שלח דרך ווטסאפ
דילוג לתוכן